Translate

dijous, 14 de novembre del 2013

Las 4 setas de la longevidad

Las 4 setas de la longevidad (ESP)
Els 4 bolets de la longevitat (CAT)

El mundo de las setas y los hongos es muy complejo y desata auténticas pasiones entre sus "cazadores". Ahora estamos en plena época por lo que hoy os quería hablar de 4 súper-setas que poseen propiedades muy beneficiosas para el sistema inmunológico.  ¡Tomad nota!

Entre sus propiedades, destacan: 

- Estimulación del sistema inmunológico
- Antiinflamatorio
- Ayuda en enfermedades del sistema inmunológico como el VIH
- Ayuda en procesos tumorales y tratamientos como quimioterapia y radioterapia
- Acción antibiótica y antiviral
- Tonifica el sistema cardiovascular
- Tonifica el sistema respiratorio
- Ayuda a disminuir los niveles de colesterol
- Mejora la impotencia y apetencia sexual (Cordyceps)
- Tonifica el sistema circulatorio (Maitake).
- Ayuda a controlar los niveles de azúcar en sangre (Maitake y Reishi)


Cordyceps (Cordyceps sinensis)

Foto vista aquí
El cordyceps fue descubierto hace más de mil años en China y estaba considerado como una seta milagrosa. Los que lo consumían, rejuvenecían y se volvían a sentir fuertes y jóvenes. Pero no era fácil de encontrar así que su coste era elevado y su consumo quedó reservado para el emperador y gente pudiente.

Es una seta muy peculiar, porque en el inicio de su ciclo biológico, las esporas de éste hongo se hallan en un insecto y van proliferando dentro de él. Las esporas acaban colonizando al insecto y terminan por comérselo. Es decir, actúa como un parásito. Se suele comercializar como complemento dietético.

Maitake (Grifola frondosa)

Foto vista aquí
Maitake es una palabra japonesa que significa hongo que baila. Procede de Japón aunque ahora ya crece en Norteamérica y Europa. Crece en la corteza y las raíces de los árboles y a medida que crece se va solapando y acaba formando una especie de abanico. 
Se suele consumir como alimento y también como complemento dietético.

Reishi (Ganoderma lucidum)

Foto vista aquí
El reishi crece en zonas húmedas tropicales de Ásia y es conocido también como el "hongo espiritual". Su sombrero es muy duro, lo que hace que las esporas tengan dificultades para germinar, por lo que es muy difícil de encontrar. La mayoría procede de cultivos artificiales sobre árboles.

Debido a su sabor amargo, se suele consumir como complemento dietético, solo o combinado con otras setas.

Shiitake (Lentinula edodes)

Foto vista aquí
El shiitake es, provablemente, la seta asiática más conocida en la actualidad. En japonés, take significa seta y shii es un tipo de árbol, por lo que shiitake significa seta que crece en el árbol shii. De forma similar al champiñón, es de color marrón y presenta unas líneas o grietas más claras en su superficie.

Se suele consumir como alimento aunque también como complemento dietético.

Els 4 bolets de la longevitat (CAT)

El món dels bolets i els fongs és molt complex i desencadena autèntiques passions entre els seus "caçadors". Ara estem en plena època per això avui us volia parlar de 4 súper-bolets que posseeixen propietats molt beneficioses per al sistema immunològic. Preneu nota!

Entre les propietats, destaquen:

- Estimulació del sistema immunològic
- Antiinflamatori
- Ajuda en malalties del sistema immunològic com el VIH
- Ajuda en processos tumorals i tractaments com quimioteràpia i radioteràpia
- Acció antibiòtica i antiviral
- Tonifica el sistema cardiovascular
- Tonifica el sistema respiratori
- Ajuda a disminuir els nivells de colesterol
- Millora la impotència i apetència sexual (Cordyceps)
- Tonifica el sistema circulatori (Maitake).
- Ajuda a controlar els nivells de sucre en sang (Maitake i Reishi)


Cordyceps (Cordyceps sinensis)

Foto vista aquí
El cordyceps fou descobert fa més de mil anys a la Xina i estava considerat com un bolet miraculós. Els que el consumien, rejovenien i es tornaven a sentir forts i joves. Però no era fàcil de trobar així que el seu cost era elevat i el seu consum va quedar reservat per a l'emperador i gent benestant.

És un bolet molt peculiar, perquè en l'inici del seu cicle biològic, les espores d'aquest fong es troben en un insecte i van proliferant dins d'ell. Les espores acaben colonitzant l'insecte i acaben per menjar-se'l. És a dir, actua com un paràsit. Se sol comercialitzar com a complement dietètic.

Maitake (Grifola frondosa)

Foto vista aquí
Maitake és una paraula japonesa que significa fong que balla. Procedeix del Japó tot i que ara ja creix a Amèrica del Nord i a Europa. Creix a l'escorça i a les arrels dels arbres i a mesura que creix es va solapant i acaba formant una mena de ventall.
Se sol consumir com a aliment i també com a complement dietètic.

Reishi (Ganoderma lucidum)

Foto vista aquí
El reishi creix en zones humides tropicals d'Àsia i és conegut també com el "fong espiritual". El seu barret/capell és molt dura, fet que fa que les espores tinguin dificultats per germinar, pel que és molt difícil de trobar. La majoria procedeix de cultius artificials sobre arbres.

Degut al seu gust amarg, se sol consumir com a complement dietètic, sol o combinat amb altres bolets.

Shiitake (Lentinula edodes)

Foto vista aquí
El shiitake és, provablement, el bolet asiàtic més conegut actualment. En japonès, take significa bolet i shii és un tipus d'arbre, de manera que shiitake significa bolet que creix en l'arbre shii. De forma similar al xampinyó, és de color marró i presenta unes línies o esquerdes més clares en la seva superfície.

Se sol consumir com a aliment encara que també com a complement dietètic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada